Svůj příběh má podle šéfa Pram Consulting Patrika Schobera každý. Existuje mnoho studií dokazujících, že lidský mozek reaguje lépe na vyprávění příběhů, než na tvrdá data a fakta. „Síla dobrého storytellingu je bezkonkurenční. Vyprávění příběhů by mělo být součástí každého komunikačního mixu. Dobrý příběh aktivuje ty části mozku, které posluchači umožní transformovat příběh do vlastních nápadů a zkušeností. Tento fenomén je mimo jiné známý jako neurální vazby,“ řekl v úvodu PR Brunche Managing Director Pram Consulting Schober.


Úkolem marketingu je vystavět zajímavý, odlišný a uvěřitelný příběh pro zákazníky. Podle Patrika Schobera existuje pět základních kroků storytellingu kampaně. „Díky výzkumu zjistíme zejména konkurenci, trh a produkty. To pomáhá k určení cíle kampaně. Insights vytyčí pomyslné hřiště pro kampaň, obsah záleží na typu kampaně. Pokrytí je samotnou komunikací směrem k výstupním kanálům. Po každé kampani následuje nezbytná evaluace,“ uvedl Schober z agentury Pram Consulting.


Dva úspěšné příběhy


Účastníci PR Brunche měli možnost shlédnout dva marketingové příběhy, které uspěly jak u nás tak v zahraničí. Philips dokázal ve své kampani emotivně odvyprávět příběh těch, kteří trpí těžkým respiračním onemocněním. Společnost tak ukázala, že se dokáže postarat o potřebné v rámci CSR aktivit.


Český příklad byl spojen se společností Jack Daniel´s, která ve své letošní kampani zvolila propojení značky s příběhy čtyř podnikajících osobností. Jedním z příběhů byl Motýlek z Beskyd, který dal příležitost ke storytellingu mladému začínajícímu podnikateli Ctiradu Sárovi z firmy Bewooden. Jeho firma vyrábí dřevěné designerské motýlky. Díky spolupráci se světoznámou likérkou z americkéh  Tennessee dostal možnost vyrobit limitovanou edici motýlků pro Jack Daniel´s Honey. V Bewooden vyrobilI motýlky z vyschlého sudu, ve kterém zrála whiskey. Kampaň tak nenásilnou formou vyzdvihla talent nadějného mladého podnikatele i světoznámého výrobce destilátů.

 

Storytelling v cestování 

O svých zkušenostech se storytellingem se podělil i ředitel PR Dubai Tourism Central Europe Jan Osúch 

 


Dubaj prochází bouřlivým rozvojem, který se promítá do podoby ikony Spojených arabských Emirátů. „Moderní příběh Dubaje se píše zhruba 50 let. Za tu dobu se město dramaticky změnilo. Většina příjmů pro Dubaj jako takovou jde z turistického ruchu. Když se v roce 2006 otevřely umělé ostrovy, došlo k radikálnímu zvětšení pláží a tedy turistického ruchu. Dubaj ale není jenom městem luxusu,např. metro tam je levnější než v Praze,“ uvedl na PR Brunchi Osúch s tím, že se v posledních letech daří vyprávět příběh města s pomocí různých komunikačních kanálů. Jedním z příkladů úspěšně odvyprávěného příběhu je pozvání boxerského šampiona Anthonyho Joshuy k exhibičnímu tréninku na vrcholu nejvyššího mrakodrapu Burdž Chalífa. Video se záběry sportovní celebrity obletělo celý svět.

 

Storytelling v novinařině

V podání Miloše Čermáka šéfredaktora IHNED.cz Miloš Čermák.


Příběhy svým čtenářům se snaží zprostředkovat i novináři IHNED.cz. „Náš obsah je placený, počet předplatitelů utěšeně narůstá. Žánry v tom nehrají moc velkou roli. Rozhoduje, zda jsou texty dobře napsané. Příběhy jsou tím, co se čtenářům zamlouvá nejvíc,“ řekl šéfredaktor IHNED.cz Miloš Čermák. Potvrdil tak hlavní zaměření semináře – příběh, jeho kvalita a zajímavost jsou hlavními taháky a zárukou úspěchu v komunikační branži.

 

 

Závěrečná diskuze s hosty

Dosah svých příběhů můžete sledovat díky Monitoře kdykoliv a kdekoliv. Díky neustálému vývoji se z našeho nástroje Monitory stal sofistikovaný a nejjednodušší nástroj pro mediální monitoring na českém a slovenském trhu. Vyzkoušejte zkušební verzi zdarma na 14 dní zde