„Největším přínosem využití umělé inteligence je především vyšší efektivita při vyhodnocování dat a spolu s tím úspora času našich uživatelů, kteří nyní získají přehledné shrnutí výstupů na jedno kliknutí,“ říká k nové funkci Tomáš Berger, CEO společnosti Monitora Media, a dodává: „Technologie OpenAI je pro nás jen jedna z komponent, do budoucna chceme co nejvíce využívat vlastní vyvíjené řešení, a posouvat tak možnosti umělé inteligence v monitoringu všude, kde uživatelům pomůže s odstraněním repetitivní práce.“
Vlastní umělou inteligenci jsme již úspěšně nasadili v minulém roce v rámci sekce TOP zprávy a vyvinuli vlastní unikátní algoritmus, který vyhodnocuje nejlepší mediální výstupy, zrychluje a také automatizuje přehled zpráv. Už více než rok pak v aplikaci funguje i služba Entity – rozpoznávání osobností, institucí, značek a míst v článcích a jejich propojení s Wikipedií. Na využití dat umělé inteligence staví i analytika naší monitorovací aplikace.
Ve využití AI vidíme velký potenciál, a ještě letos chystáme celou řadu novinek. Prvky umělé inteligence by se tak měly postupně promítnout do všech funkcí na zpracování dat a obsahu, které nabízíme – chceme se více posunout od monitoringu médií k media intelligence.